fredag 12 februari 2010

VAB-dag, traktorer och magsjuka.


I torsdags vabbade jag. Gabriel kräktes hela dagen så jag fick vara hemma och ta hand om honom. Inte mig emot. Tycker om att rå om min lilla pojke. Allra bäst är ju dock när han är frisk.

Mellan kräkningarna car hand väldigt pigg, trots att han inte fick i sig något. Det körde flera traktorer utanför oss som han kunde titta på.

Vi tvättade hela förmiddagen. Det hade kommit kräk på i princip allt.

När Gabriel sovit sin tupplur gick vi ut och åkte pulka. Det var kallt men roligt. Dagen hade flutit på fint tills jag började känna illamåendet krypa i magen. Inte för att jag trott att jag skulle få vara frisk. Gabriel hade ju trots allt spytt på mig två gånger. Men jag hoppades ju.

Vi gick in. Jag badade Gabriel och låg på badrumsgolvet samtidigt. Jan kom hem vid 18-tiden. Då hade jag precis spytt första gången. Det pågick sedan hela natten. På morgonen när jag vaknade visste jag inte om jag var i himlen eller på jorden. Insåg dock snabbt att jag nog skulle klara mig ifrån fler spyor, dels för att jag var helt tom, men också för att jag kände att det liksom passerat. Som en storm, som dragit förbi.
Jag låg dock i sängen större delen av dagen eftersom att jag knappt sovit på hela natten. Jan var hemma och tog hand om Gabriel.
På kvällen piggnade jag till något och vi hade fredagsmys med ostkrokar och Bernard och Bianca. Jag åt ingenting. Jan och Gabriel åt dessto mer.










































































1 kommentar:

  1. Det är så roligt att läsa och se alla bilder! Skönt att du mår bättre nu, det där lät verkligen inte roligt... KRAM! Jag blev verkligen glad när jag läste din kommentar i min blogg. Det skulle vara så himla roligt om ni kom! Speciellt att få hänga med Gabbe. :) Hoppas att någon vänlig själ kan ställa upp och passa N och G bara, det kostar nämligen 200 kr/hund/väg. Alltså 800 kr allt som allt. Ring om du har tid i helgen!

    SvaraRadera