tisdag 2 februari 2010

10-årskalas och tapeter.

Jag har jobbat idag. En bra dag har det varit. Jag har haft en sjuksköterskestudent med mig. Jag guidade henne till att ta ett blodprov på mig, och hon var riktigt duktig. Jag tyckte hon var modig som vågade sticka bara sådär. Hon går bara i termin två och har ingen erfarenhet av sjukvård.
Jag flexade ut 14.45. Jag skyndade mig hem och in på tapetaffären vid ica kvantum (minns inte vad den heter). Där hittade jag en ljuvligt grön tapet som jag ska fästa på Gabriels bokhylla. Det är en s.k rumsavdelare och jag ska tapetsera baksidan så det blir en lite roligare färg. Jag älskar verkligen allt som har med inredning att göra. Längtar så till jag får inreda i vårat hus.

Sedan skyndade jag mig till Gabriel. Vi stressade hem och åt för att sedan plocka upp min pappa och åka på kalas. Det var min systerdotter som fyllde år. Jag har inte haft så bra kontakt med min syster tidigare så det känns extra kul att åka på kalas där. Anledningen är enkel och mycket korkad: vi har helt enkelt inte hälsat på varandra. Vi är hemmakära båda två, dagarna rinner iväg och blir till år. Nu har vi dock sagt till varandra att bättra oss och det har vi redan gjort.
Nu är jag så trött. Ska lägga mig i sängen och lyssna på en ljudbok. God natt.




































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar