tisdag 9 februari 2010

Kräksjuka och kladdkaka.

Igår var vi och badade. Hela familjen. Det var så mysigt. Gabriel älskar verkligen att bada. Han åker rutschkana, stänker vattet och försöker ta sig loss där han inte bottnar.
När vi kom hem bakade jag. Först drömkakor, men jag glömde tyvärr hjortronsaltet så de blev platta och hårda. Jag bakade också en kladdkaka. Varför bakar jag? Jo, Rikard och Isabell ska komma och fika, då måste man ju ha något att bjuda på.
När de kommer är Gabriel uppe i varv. Han kastar sig på golvet och säger att han ramlar. Vi äter kladdkaka och ser på Beck- Stormens öga. Gabriel får lägga sig innan för han var så trött.
Mitt under Beck-filmen hör vi ett vrål. Vi rusar in och det är Gabriel som ligger i sin egen spya. Stackars liten. Vi duschar av honom och bäddar rent. Han somnar pladask om.




När det är som mest spännande hörs det igen. Gabriel har åter kräkts. Vi byter kläder och han får sitta i min famn och gosa en stund -till han kräks på mig. Efter allt detta somnar han om och sover hela natten. Idag vaknar han 05.50 och är pigg som en lärka. Jag tror ju såklart att han är frisk. Han får sin välling som han äter med god aptit. Dricker vatten och ser på Rorri racerbil. Efter ca två timmar kräks han på köksgolvet. Så idag tvättar vi och försöker bota Gabriels magsjuka.
Gos i mammas famn.
Våran fina ljuskrona.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar