lördag 13 februari 2010

Måleri, tapetsering och alla hjärtansdag middag.




Igår startade vi morgonen med en pensel, ett block och målarfärg. Gabriel målade och målade. Jag filmade och fotograferade.



Efter lunch åkte vi och hälsade på Katja och Fredrik. Dom har en dotter som är 1,4 år som Gabriel faktiskt lekte med litegrann.


När vi kom hem hjälptes vi åt att tapetsera en tiger i Gabriels rum. Det blev riktigt bra trots brist på grejjer. Medan vi tapetserade lagade Jan mat. Vi skulle ha våran alla hjärtansdag middag.
Det blev potatisgratäng och kyckling. Riktigt gott faktiskt men jag fick inte i mig så mycket. När Gabriel somnat drack vi champagne och såg på melodifestivalen. Det var så mysigt.
Under natten drömde jag att jag var på jobbet. Vi hade en liten pojke i Gabriels ålder som var dödssjuk. Det var så fruktansvärt hemskt. Jag var kvar på jobbet med honom trots att jag slutat jobba. Hade det varit verkligt hade jag nog varit där då också. Barn och sjukdomar går rakt in i mitt hjärta. Det gör riktigt riktigt ont. Jag är så tacksam över att Gabriel är frisk. Det är den enda jag önskar mig i hela världen, att Gabriel får vara frisk.








































































































1 kommentar: