torsdag 18 februari 2010

Bio, jobb och överraskningar.


Nästan en hel vecka har gått sedan jag skrev sist. Anledningen: tidiga kväll, jobb och bio. I tisdags var jag och Jan på bio och såg The wolfman. En jätteläskig film och människor som förvandlades till fula, håriga varulvar.

Den som gjorde att bion blev möjlig var min bästa lillebror som var hemma hos oss medan vi var borta. TACK!

I onsdags var jag på massage på förmiddagen. Jag hade migrän innan jag kom dit. Tänkte att det kanske kunde hjälpa. Det gjorde det inte så sedan fick jag springa till apoteket och hämta min migränmedicin innan jag skulle med bussen. Springa är nog fel ord för det orkade jag inte. Men hjärtat liksom sprang på grund av stressen.
När jag kommer till jobbet har huvudvärken inte släppt men gör det under dagen.
När klockan var 23 stupade jag i säng.
Torsdagen började 05.00. Jag gör mej i ordning och lämnar Gabriel på dagis. Jag kliver in på avd. 06.53.
Dagen var full och jag jagade ett läkemedel som heter Abstral. Det är ett jättedyrt fentanylpreparat. När vi lånat 20 stycken från kirurgen fick vi inte låna mer så vår doktor skrev en specialbeställning. När jag kommer till apoteket har dom inget hemma. Och det kostar 150 kr extra om dom skulle beställa så vi hade läkemedlet på fredag. Sparkraven ekade tomt i huvudet. Dock var jag tvungen att ha medicinen. Sagt och gjort.
Kliver genom dörrarna på avd kl 16.00. 30 minuter extra på flexen.
När jag hämtat Gabriel ochvi kommer hem har Jan gjort en överraskning. Han har spolat upp ett fotbad, tänt ljus och köpt en vinflaska i en fin påse med ett kort där det stod något hemligt som bara vi vet.
Vi åt en god middag och hade mys resten av kvällen.
Ikväll ska jag äta middag med mina arbetskamrater. Sedan ska vi på Klöverträskrevyn. Bilder och berättelse kommer imorgon...
Bjuder på en bild av Gabriel när han var 6 månader och vi var på Thords foto i Luleå. En superduktig fotograf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar