fredag 26 februari 2010

Flygplan, Uppsala och min älskade kusin.

Jag har jobbat tisdag och onsdag denna vecka. Det har varit bra på jobbet och mysigt med Gabriel på kvällarna.
På torsdag morgon ringer jag SAS medan Gabriel står och diskar, häller vatten ut över golvet och skrattar. Jag bokar en biljett till Arlanda.
Gabriel får vara på dagis och leka av sig när jag packar. Jag ordnar och fixar och tvättar. Allt ska vara fint innan vi åker.
Rikard skjutsar oss till Kallax. Gabriel springer som en dåre runt runt. När vi ska gå genom kontrollen piper det för mina skor så jag måste ta av mig dom och lägga dom på bandet. Då tar Gabriel tillfället i akt och börjar ta sig upp för trappen. Jag hinner ifatt honom.
När vi är påväg ombord på planet ser Gabriel några knappar i planet och säger -Trycka. Kapten hör vad han säger och svarar -Nej lilla vän här är det bara jag som trycker. Snopen stirrar Gabriel på honom med trotsblicken.
Flygningen gick över förväntat. Den mesta av tiden satt Gabriel som ett tänt ljus.
Vi satte oss på bussen till Uppsala kl. 19.14. Gabriel somnade på bussen och sov när jag och min kusin Linda klev in genom dörren till hennes lägenhet. Jag lyfte över honom från vagnen till sängen och han lyfte inte ens på ögonlocken.
Jag och Linda åt underbart goda tortillas med kyckling. Mums.
Jag somnade på soffan. Utslagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar