fredag 4 juni 2010

Personalmiddag och klackeskor.


Igår regnade det hela dagen. Vi försökte oss på en promenad när det såg ut att vara uppehåll. Besvikelsen blev till fullo när regnet började ösa ner så fort vi kommit ut på gården. Inte ens Gretchen ville vara ute och då är det illa.
När klockan slagit 16 klev jag och Gabriel in genom dörrarna på Sunderby sjukhus. Jag skulle på personalmiddag och eftersom att Jan jobbade var det inte annat att göra än att ta med lilla grynet. På avdelningen har vi en hel kista med leksaker. Där plockade Gabriel på sig allt möjligt. Middagen serverades på geriatrikmottagningen. Maten var från Rävasten och bestod av lax, pajer, nybakat lantbröd med mera med mera..
Våran doktor hämtade en hink med klossar till Gabriel. Till min stora förvåning stoppade han alla klossar i rätta hålen.
En grön sparkcykel stod i korridoren vilket han snabbt snappade upp.
Middagen flöt på bra. När klockan närmade sig 19 började dock humöret att sakta men säkert gå ner åt. Det var ju trots allt sovklocka.
Trots en tidig hemgång var middagen väldigt trevlig. Jag har väldigt fina och bra arbetskamrater. Stöttepelare i vått och torrt.
När vi kommer hem och jag gör välling kommer Gabriel gående i mina pumps. Kvällen avslutades med en så kallat asgarv.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar