onsdag 30 juni 2010

Midsommar.

Midsommarhelgen har varit helt underbar. Jag har haft turen att vara ledig hela midsommarhelgen och vara tillsammans med min familj. På torsdagen tog vi det lugnt och myste i Korpikå. Jag och Jan låg vaken långt in på natten och tittade på thrillers. När jag väl somnade drömde jag mardrömmar hela natten.
Midsommaraftonens morgon startade med en rask promenad med barn och hundar. Vi gick broarna runt i Korpikå och svetten rann när vi kom hem. Jag duschade och sedan sov jag och Gabriel tillsammans i tre timmar. När vi vaknade hade Jan dukat upp ett riktigt midsommarbord med sill, lax och potatis. Gabriel drack pärondricka och jag och Jan drack Smirnoff ice. Hela eftermiddagen var vi ute i solen. Barnen badade och vi badade. Dock i en badtunna där vattnet var väldigt varmt och skönt.
Midsommarmiddagen avnjöt vi hos Åsa och Stisse. Alla gäster hade med sig något att äta så det blev ett riktigt spännande matbord. Magda (Åsas kompis) fixade min frisyr och Magdas dotter Sigrid tog hand om Gabriel.
Kvällen var oförglömligt trevlig. Det var längesen vi umgicks med andra. Vi har båda jobbat mycket och varit trötta men denna helgen var tröttheten som bortblåst.
Vid midnatt dansade vi ute vid ladugården och när klockan slagit 24 så dunsade vi i säng.
Lördagen var en riktig dagen efter dag. Vi myste i sängen och framåt eftermiddagen åkte vi till storträsk så hundarna och Gabriel fick leka i sanden. Dock blåste det väldigt kallt så vi stannade inte så länge.
Söndagen var en dag av shopping och pengaspenderande. IKEAs stora cirkusrea öppnade och vi trängdes med kundvagnen inne bland soffor och bord. Jag hittade en svart bokhylla som jag nu satt alla mina böcker i. När denna bokhylla skulle in i bilen var det inte glada miner. Men det gick och nu är den som sagt i bruk.
När vi varit på IKEA åkte vi förbi Kukkolaforsen. Dock var vädret inte det bästa så vi fortsätte våran resa och gjorde ett avstamp hos några bekanta till Jans familj.
Vi kom till Korpikå sent på eftermiddagen. Jag åkte hem för jag skulle jobba på måndagen.
Idag är det tisdag och det enda som hänt sedan i söndags som är värt att notera är att jag varit hos Maria idag och ätit både lunch och tårta. Hon fyller nämligen 26 år. GRATTIS. Eller vad man nu ska säga. Hur som helst så är hennes dotter Freja alldeles underbar. Hon pratar och jollrar som aldrig förr och jag minns så väl när Gabriel gjorde detsamma. Man saknar den tiden ibland.
Jag är ledig idag men jobbar torsdag och fredag. På fredag kväll ska vi ha fest. Det är 3 år sedan sist. Vi hade fest hos oss alltså.

Snart öppnas dörren och min 2-årige son kastar sig in. Då blir det äntligen liv i luckan igen.


Det här är inte den bästa bilden vi har på Stisse. Dock är detta ett straff för att han skrivit på min facebook och skickat sms från min mobil.




































1 kommentar: