fredag 9 juli 2010

Kärlek och vin.

Klockan visar 04.15. Jag och min kollega sitter och väntar på att få börja med morgonarbetet. Prover ska tas, mediciner delas ut och såklart göra det bekvämt i sängen för patienten. Det här är min andra natt och faktiskt (peppar peppar) har vi det väldigt lugnt. I vanliga fall jobbar jag inte natt men denna vecka, sista veckan innan semestern gör jag det, för att få vara ledig några dagar innan semestern.
Jag har fått vara ledig i helgen. I fredags besökte jag och Jan det omtalade Boden alive. Öltälten var fyllda till bristningsgränsen, men vi hade roligt. Det händer ju inte så ofta att vi har barnvakt och kan gå ut tillsammans. Öltälten stängde 01.00 och vi drog vidare till Lotus. Vi var där till stängninstid. Dansade och drack drinkar. Efteråt köpte vi pizza och jag var så trött att vi fick ta taxi hem.
Lördagens förmiddag blev lugn. Ingen direkt baksmälla infann sig men en stor dos trötthet. Jag är inte van att vara vaken till 04.00 på morgonen. När vi vilat ut satte vi oss i bilen och styrde mot Kalix. Gabriel var hos farmor och farfar medan vi var ute och roade oss. Som vanligt hade han haft det bra. Han trivs hos sin farmor och farfar.
Vi stannade kvar resten av helgen. Igår åkte jag hem till Boden tillsammans med hundarna. Gabriel och Jan stannade kvar i Kalix. Jag har aldrig varit utan Gabriel så mycket som jag är nu. Jag saknar honom varje sekund. Jag saknar att natta honom, att ligga och lukta på hans hår när han ska sova. Jag saknar att höra hans tokiga påhitt och faktiskt så saknar jag till och med att bygga lego med honom, trots att jag egentligen blivit less på det för länge sedan.
Nu har jag fyllt på läkemedelsvagnarna, stickvagnen, skrivit epikriser och förhoppningsvis utöver det gjort allt jag ska. Det börjar vara dags för morgonrundan. Snart får jag ggå och sova…







1 kommentar:

  1. haha skönt att höra att nån mer än jag är uppe den där tiden ;)

    SvaraRadera