torsdag 22 juli 2010

Lycksele djurpark och husvagnssemester.

div>Tisdag 13 juli.

Sista jobbnatten var lugn och trivsam. Började räkna ner timmarna vid 24-tiden. Efter avslutat pass körde jag hem. Gabriel hade vaknat och ville ha ”mella”, vilket betyder välling..
Vi började bege oss mot Lycksele vid 9-tiden. Jag sov större delen av resan. Vi kom fram vid 16-tiden. Chrille, Katarina och Johanna mötte upp vid ICA supermarket. När vi handlat åkte vi till Chrilles föräldrar i Ruselle där vi även spenderade natten. Chrilles föräldrar var jätte trevliga så det var verkligen jätte roligt att vara där.
När vi vaknade morgonen därpå åt vi frukost. Gabriel tog en tupplur och när han vaknade packade vi ihop och åkte till Lycksele djurpark. Gabriel var i extas när han fick se björnarna, minigrisarna och framförallt kaninerna. Vi var även på Lyckolandet och åkte karusell.
När vi ätit middag på en pizzeria började vi åka mot Skellefteå. Vi hade tänkt campa på Byske havsbad men när vi ringer dit får vi veta att campingen är full. Så nu i skrivandets stund vet jag inte var vi ska sova.
När Gabriel efter en kort powernap vaknar säger han att han bajsat. Vi stannar såklart och ska byta blöja men i den var inget bajs. Nu sitter han hela tiden och säger att han bajsat, men man är ju inte helt dum, lillpojken vill inte sitta stilla i en bil.

Onsdag 14 juli.
Att vakna denna morgon var alldeles underbart. Solen sken, havet glittrade, himlen var blå. Hundarna sprang ner till vattnet och busade. Vi åt frukost för att sedan packa ihop i husvagnen och åka mot pite havsbad. Planen var att stanna på Byske havsbad men campingen var fortfarande full och många stod i kö.
När vi parkerat husvagnen på pite havsbad efter många om och men gick vi på innebadet då vädret utomhus inte var det bästa. Gabriel älskade att bada med sina nya simkuddar. Mitt i en åkattraktion kom pirater inspringades och började sjunga. Alla barnens ögon var stora som meloner.
På kvällen gick vi en promenad och lekte i lekparken.

Torsdag 14 juli.
Usch och blä. Husvagnen ska flyttas. Bök och stök. Jag och Gabriel somnar i husvagnen som vi parkerat på parkeringen på pite havsbad. Vi sover i 2 timmar och jag skulle kunna sova 2 till. Jag är outgrundligt trött. Kan vara pgr av mitt låga hb men som den sanna sjuksköterskan man är går jag inte och kollar upp det.
Vi beställer hamburgare och väntar en timma på det flottiga fettet. Gabriel är sur och kastar ketchuppåsarna på marken. När vi äntligen fått äta går vi till utebadet. Gabriel hoppar i direkt och inser under vattenytan att han inte har några flytpuffar. Vi fiskar upp honom och hoppas att han vill leka på land en stund. Vattnet är INTE tempererat =svinkallt. Det vill han dock inte så vi turas om att stå med vaderna i vattnet och frysa medan dom större barnen stänker vatten. Brrr.
Tanken var att vi skulle stanna på Rörbäcks camping men efter en kalkyl över bortkastade pengar som uppnådde ett värde av 5000 kronor bestämmer vi oss för att åka tillbaka till bekvämligheten i Korpikå. Semestern har trots allt varit otroligt mysig men nästa år hyr vi nog stuga.

När vi kommit tillbaka till Kalix fortsätter renoveringen av våran stuga. Det ska målas och fixas. Dagarna består för det mesta av sol och bad medan kvällarna är en balansgång på stolar och pallar för att nå att måla närmast taket. Dock är den bittra sanningen den att jag, med mina 160 cm inte når, oavsett hur mycket jag rätar ut min ståtliga kropp. Jan får då ta penseln och måla högst upp. Det blir sådär. Men färgen är underbart lantligt blå.
När Gabriel sover en dag tar vi bilen till Haparanda. Jag äter en påse med malteser på 330g. Usch nu måste jag verkligen ta tag i träningen. Vi gjorde dock inga inhandlade snyggköp att tala om men det var mysigt att vara bara vi för en stund.
Idag är det 23 juli och jag och Gabriel är hemma i Boden. Jan är kvar i Kalix för att måla så vi åkte hem för några dagar för att träffa nära och kära samt för att ta hand om mina älskade bonzaiträd. Tomatplantorna på balkongen mår bra, men ännu har dom gröna knorttarna inte blivit röda.
Dagen bjuder på en promenad och eventuellt en artighetsvisit hos min mormor. Middagen kommer att ätas hos mina föräldrar. Finner ingen mening i att handla hem en massa mat då vi beger oss till Kalix imorgon igen.

Här kommer semesterbilder som är helt i oordning. Efter en timmas försök att sätta dom iordning gav både jag och Gabriel upp.














































>Den osminkkade sanningen...







>


















>

































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar