lördag 10 juli 2010

Semester Semester Semester.

Semestern närmar sig med stormsteg. Jag har bara två nätter kvar att jobba och sen bär det av mot Lycksele.
I veckan har jag varit med min familj i Kalix. Jag och Jan har tagit på oss ett stort projekt som innefattar göra ett gammalt gammalt hus beboeligt. Eller det går ju att bo i, men vi vill fräscha upp det helt enkelt. Jan byter brädfodring och jag målar väggarna invändigt. Faktiskt ett väldigt roligt påhitt under semestern. Jag älskar inredning (har ju dock inte fått börja inreda ännu men snart).
I onsdags kväll när Gabriel somnat åkte jag, Jan, Nikolina, Gretchen och Lufsen till storträsk och badade. Det var så mysigt och i hundarnas ögon fullkomligt lyste det av lycka.
I torsdags var vi på badstranden. Gabriel fick en båt i födelsedagspresent som han kunde sitta i. Jan drog runt honom i båten och jag låg på stranden och läste. På kvällen var vi i huset och målade och rensade ur saker för att bereda plats för säng och annat.
På fredag tog jag bilen och körde hem till Boden tillsammans med hundarna. Vi gick och la oss vid 12-tiden och vaknade vid 18-tiden. Åkte ut till mor och far. Åt mat och gick en långpromenad med mina hundar och Max, en galen whippethane som kan konsten att slita av armarna på den stackaren som håller i hans koppel.
Klockan 21 startade mitt arbetspass. Med mig till jobbet hade jag en kylväska full med kött. Jag kom på i sista stund att jag var tvungen att frosta av frysen. Maten gick trots allt in i frysarna på jobbet. Nu är frysen avfrostad och maten den tar jag med mig hem imorgonbitti. Första natten var kaotisk. Det var massor att göra och larmklockan gick varm. Turen var dock på vår sida då vi inte fick något telefonsamtal från akuten om någon ny patient.
Andra natten har passerat till hälften. Denna natt är betydligt lugnare och vi hinner med en hel del annat som måste göras någon gång då och då.
Imorgon kommer mina ögonstenar hem med husvagnen.

1 kommentar: