tisdag 15 juni 2010

Cirkus hemma som borta.

Morgonen startade tidigt med en väldigt missnöjd Gabriel och en fruktansvärt trött mamma. Förmiddagen var en dimma och jag pendlade mellan sömn och vakenhet i soffan.
Efter lunch blev jag dock människa igen och vi gick en promenad tillsammans med Maria och lilla Freja. Sedan blev vi inbjudna på saft och morotskaka hos Maria, och hur kan man tacka nej till det?

När vi ätit middag började vi göra oss i ordning för kvällens äventyr. Vi skulle på cirkus. Jag och Jan var lite tveksamma till att sitta hela cirkusen med tanke på Gabriels svårigheter att sitta still. Men vi blev tokförvånade när det visade sig att han kunde sitta mer still än oss.
Det viktigaste för Gabriel var att få se elefanterna. Och vi hoppades ju såklart att dom skulle vara i början då Gabriel var trött redan när vi kom. Dock var en väldigt fascinerade över de andra djuren också. Men cirkusartisterna lyckades inte imponera på honom särskilt mycket.
När elefanterna äntligen gjorde entre sist av alla jublade Gabriel. Jag hade då minuterna innan sagt "Snart kommer elefanterna, dom måste bara få äta färdigt först." så Gabriel pratade ljudligt om att elefanterna äta mat.
Kvällen var mer än lyckad. Gabriel somnade direkt vi kom hem och jag och Jan la oss och såg en Wallander rulle.
Klockan är nu 09.39 och min gullegris har ännu inte vaknat.
Jag ska jobba kväll idag men innan ska vi hinna på en promenad så just nu sitter jag ironiskt nog och hoppas att mitt sockergryn ska vakna.



















































































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar