söndag 13 juni 2010







Det var en seg och trött Linn som klev upp ur sängen imorse. Men efter att ha gjort välling, gett hundarna mat, rastat hundarna, bytt blöja på Gabriel, tagit på honom kläder, stoppat honom i cykelvagnen, cyklat till shell och köpt mjölk, hem igen, av med kläder, lagat gröt och äntligen fått sätta mig ned var jag pigg. Vill bara säga att allt detta inom 20 minuter är ganska bra. Jag har börjat äta mannagrynsgröt på morgonen med en halv deciliter socker på. Det är ljuvligt gott. MEN hos oss är mjölken nästan alltid slut och jag behöver mjölk för att kunna laga mannagrynsgröt.
Hur som helst var jag inte trött längre efter denna maratonmorgon. Jag och Gabriel gick våran gamla vanliga promenad runt travet. Gabriel pratade om pippifåglar och när vi dessutom fick se en trastunge blev han exalterad. Faktiskt så till den grad att han började gråta för att han inte fick ta med sig den hem.
Jag tänkte mest på min kusin Linda. Hon kommer hem på måndag. Ibland saknar jag henne så innerligt. Våra promenader och asgarv till saker som ingen annan skulle skratta åt. Jag saknar att kunna gå in genom ingången bredvid min, gå en trappa upp och kliva in genom dörren till hennes hem.



På onsdag åker vi till Rörbäck. Där har vi varit varje sommar när vi var mindre. Vi försöker att åka dit varje sommar.
Efter Gabriels dagliga tupplur tog vi cykelkärran och cyklade till Rikard. Jag hjälpte honom att diska från hans inflyttningsfest som för övrigt var i fredags. Sedan visade jag honom hur man hänger upp kläder i torkskåpet.
Därefter åkte vi på Dollarstore och köpte massor med godis.
Vi stannade en stund i lekparken Smörblomman. Där finns massor med olika lekgrejer för barnen.
Eftersom att gårdagens inlägg handlade mest om min nya rosa dator ska kommer bilderna från karusellåkningen i dagens inlägg.
Se och lid för mig som är gammal och börjar må illa när det går runt runt.

1 kommentar:

  1. Vad fint. Och vad fint du skriver om dig och mig. Saknar dig så otroligt mycket jag med. Nu ses vi snart. Kram

    SvaraRadera