tisdag 29 mars 2011

Tisdag.

Pust och puh. Har jobbat idag, vilket varit en pärs. Inte för att vi haft att göra hela tiden utan för att vi fått in en väldigt ung patient. Det är känslomässigt påfrestande att se något stoppa en människa mitt i livet. Jag börjar tänka på vilken ångest jag själv skulle känna om jag var döende, att känna att dagarna sakta men säkert närmar sitt slut. Och Gabriel, vet inte hur jag skulle kunna stå ut med tanken att inte få vara en del av hans liv.

Jag och Gabriel tog iallafall en lång promenad med hundarna efter denna långa dag. Det var skönt och Gabbe sa när vi kom in "Det var så skönt så skönt ute, mamma".

Jag hade hoppats på att tvättstugan skulle vara ledig ikväll. Det har nämligen läkt in lervatten genom galonbyxorna så overallen är jätteblöt och jättesmutsig, men den var förstås inte ledig. Det är den aldrig när man verkligen behöver den.

Den här bikinin vill jag förresten ha. Den säljs på modemani.se. Dock är priset lite för dyrt.

2 kommentarer:

  1. Snygg! Hoppas uppsala blir kanon!! kram

    SvaraRadera
  2. Bikinin är superfin! Jag vill också ha, fast roligare att köpa en billigare variant för d kan man köpa flera och variera sig... :)

    SvaraRadera