tisdag 22 mars 2011

Jan fyller 29 år.

Min dag har inte gått som planerat. Den har dock varit ok ändå. Det började med att sjukhuset ringde och ändrade min tid för att läkaren var sjuk, vilket kan hända, även doktorer kan ju vara sjuka. Sedan ringde min frissa och meddelade att hon har magsjuka så min klippning och färgning blev inställd, vilket också kan hända, även frisörer blir sjuka.
Jag har använt tiden till att handla och göra tårta. Och läst. Jag läser oändligt många böcker och det är det mest avkopplande som finns.
Jag har lagat fläskfilè i ugn med färskost och soltorkade tomater. Jag är inte så förtjust i det men det är min sambo och det är ju faktiskt hans födelsedag idag. Han fyller hela 29 år. Av mig har han fått en ny klocka och en god doft från Calvin Klein, dock har han inte öppnat paketen ännu för han är på jobbet så skvallra inte.
Igår jobbade jag kväll. Det var helt ok och faktiskt ganska lugnt. Dock har vi inte många PAVA patienter nu, våra nu upptagna platser består av mest akutgeriatriska patienter, vilket tyvärr gör så att vi inte alltid kan ta emot de PAVA patienter som ringer från hemmet och behöver komma till avdelningen för vård. Synd, men inget vi på golvet kan göra något åt.

Nu ska jag gå och natta Gabriel. Vi ska upp tidigt imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar