söndag 27 mars 2011

Mina nya arbetsskor.

Så börjar helgen närma sig sitt slut. Insåg på morgonen att jag har tappat en timma och arbetspassets början närmar sig fortare än väntat. Jan och Gabriel är i Kalix så jag tog mig en välbehövd sovmorgon. I fredags kräktes Gabriel på dag 2 gånger. Men det blev inget mer sen, som tur var.
Det har varit ganska lugnt på jobbet i helgen. Vi hade flera lediga platser igår när jag gick hem, men risken är stor att dom är upptagna idag. Det är sällan dom står tomma länge.
Igår sa en patient åt mig att det enda vi med säkerhet vet här i livet är att vi ska dö. Det kändes så sorgligt på något vis. Så meningslöst. Mend et är ju så sant och det bästa vi kan göra är att leva till fullo varje dag. Man inser ibland att man slösar sin tid på mycket onödigt när man träffar patienter som har en väldigt begränsad tid kvar att leva. Många ångrar mycket dom gjort och inte gjort.

Jag jobbar kväll ikväll och imorgon är jag ledig. Det ska bli skönt. Saknar att vara med min söta unge.
I fredags så var hela kustgatan full med folk. Det var bord överallt med sjukvårdsutrustning, kontorsmaterial och skor. Jag köpte ett par nya arbetsskor. Se bilden nedan.

2 kommentarer: