måndag 3 maj 2010

Massage och släktingar på sjukhuset.


Veckan som gått har rusat förbi. Nu är det en ny vecka. Nya tag.
Jag jobbade mycket förra veckan och det var tungt. Jag sprang omkring hela tiden. Gick igenom svåra samtal med anhöriga och tungt fysiskt arbete. Helgen var inte bättre, snarare tvärtom. Jag och en till sjuksköterska hade tio patienter att ta hand om. Vill då poängtera att våra patienter är mycket svårt sjuka. Min lunchrast varade i 15 minuter i söndags. Min lilla mormor som är inlagd på samma avdelning men i andra flygeln hann jag inte ens vara in och säga hej till.
När jag kom hem på söndag eftermiddag var jag trött och irriterad.
Jag sov så gott inatt. Jag behövde verkligen sömn. Jag lämnade Gabriel på dagis vid 09.45 och åkte sedan till Sivs hälsokälla för massage. Jag nyttjar mitt friskvårdsbidrag till detta då min rygg har börjat säga stopp. Nu var det ett tag sedan sist då tiden helt enkelt inte har funnits. Det märktes även i mina muskler. Alla triggerpunkter hon hittade gjorde att det strålade ut överallt. Det gjorde så fruktansvärt ont att jag fick be henne trycka mindre hårt flera gånger. När jag kom hem var jag så trött efter all smärta att jag somnade.
Jag hämtade Gabriel vid 14-tiden. Då åkte vi till Maria och Freja. Vi fikade kakor och drack kaffe.
Efter middagen som bestod av blodpudding, gick vi ut till lekparken. Sände iväg ett sms till grannarna ovanför som också kom ut.
Kvällen avslutades med ett bad för Gabriel. För mig är den inte slut ännu. Ska sätta mig och pyssla med en tavla.











Moster Kerstin, Mormor och Mamma på sjukhuset
i lördags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar