söndag 25 april 2010

Bad, akuten och barnpussar.

Veckan som varit har varit mysig och bra. I tisdags var jag ledig så jag möblerade om. Gabriel fick ta vårat sovrum som är större än rummet han hade tidigare. Vi tog hans gamla rum som sovrum. Gabriel fick ett jättefint, luftigt rum och vi fick ett litet mysigt sovrum. Varje kväll denna vecka har jag och Gabriel legat i sängen och läst sagor till han somnat. Då har jag burit över honom till hans säng. En del nätter har han sovit där hela natten, vissa nätter har han kommit och lagt sig hos mig.
Jag jobbade onsdag och torsdag. Torsdagen var en psykiskt jobbig dag. Jag var med om en annorlunda situation där etiska överväganden kom till sin spets. I slutändan är det trots allt läkarens beslut. Vi verkställer det.
Och i det här fallet blev det inte som jag önskat. Det var emot mina etiska principer om en värdig död och min inställning till vad som är att förlänga ett lidande- inte ett liv.
Men jag överlevde den dagen också. Jag gjorde mitt bästa, mer kan jag inte göra.
Lördagen spenderades till större delen av dagen på akuten. Min lilla mormor hade hallucinerat hela natten så vi tog henne till sjukhuset. Hon blev inlagd, vilket var lika bra. Hon hade tagit ut flera plastburkar med mat i ur frysen och ställt dom direkt på plattan. Om ingen kommit hade hela huset brunnit ner. Hon skulle värma mat till dom små gråtande barnen som satt under bordet.
Idag har Gabriel badat med Rikard och Isabell. Jag har stått bredvid och tagit massor med bilder.
Efter badet var min plan att åka till mormor på sjukhuset men Gabriel var så hängig så vi blev hemma. Camilla, Staffan och Minna kom ner till oss istället. Med en mazarinkaka.
Dock var Gabriel mest en gringocko och lekte inte särskilt mycket. Men Minna och Gabriel pussades när dom skulle gå hem.
Min hero of war har kommit hem från övningen. Ikväll blir det mys och film i vårat nya sovrum.














































Rutchkana med Isabell.














Dykning med Rikard.














Utebassängen.














Staffan, Camilla & Minna.















Jan hemma efter en vecka i skogen.














Gos och kram..














Ge mig en puss!!!!















Jaja..okej då..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar