fredag 9 april 2010

Påsken och veckan efter.

Det var längesen jag tog mig tid att sätta mig vid datorn och skriva några rader. Jag har helt enkelt inte haft ork.
Förra helgen var vi i Kalix. Påskafton bjöd på skidtävling. Det årliga Korpikåloppet som anordnas av inga mindre än Jans föräldrar.
Ur vår familj var Jan den enda som åkte. Gabriel blev tokig när vi spände fast skidorna på honom vilket även innebar att min chans att åka skidor gick upp i rök eftersom att jag var den outtalat utvalde att följa efter Gabriel. Jag fotade och filmade istället.
På påskdagen åkte jag, Gabriel, Jan och Irene till Ikea. Som vanligt blev det en massa småkrafs och Jan gnällde när han fått betala att jag alltid handlar en massa skit. Och det gör jag ju också så jag kan ju inte säga emot.
På kvällen kom mina föräldrar till Korpikå och vi åt alla middag tillsammans. Sedan åkte jag hem med mina föräldrar för att jobba. Vägen hem gick sakta, minst 20 km under hastighetsbegränsningen hela vägen och det var typ 30 grader varmt i bilen. Jag ska tillägga att det var min far som körde.
Jag har jobbat hela veckan. När jag kommit hem har jag gått med hundarna sedan ätit och gått och sova. Har inte orkat se varken desperate housewifes eller greys.
På onsdagen kom mina pojkar hem och vi hade myskväll.
Igår fredag var vi på BVC och Gabriel fick två sprutor. Ett i vardera ben. Han skrek av smärta men det gick över fort. Sedan sov vi alla tre i storsängen.
Även denna lördag ska jag spendera på jobbet. Jag har en sjuksköterskestudent som heter Camilla. Jag har fått äran att ha henne i hela 8 veckor. Det är en slutpraktik sedan är hon en leg. sjuksköterska. Dock är hon inte med mig idag. Hon har barn och är skild vilket kan göra det svårt att vara helger. Vilket jag har full förståelse för.
Nu ska jag och Gabriel ta vagnen och gå ut och titta på tåg.
Stisse och Gretchen.
Skidtävlingen.
Stisse och Nikolina.
Pokerkväll på påskafton.
Gabriel och kusin Linn.

Middagen på söndagen.














1 kommentar:

  1. Vad mysigt! Ännu mysigare om jag också varit med förstås. ;P

    SvaraRadera