onsdag 24 mars 2010

Utbildning.

Idag behövde jag inte vara på jobbet föränn klockan åtta. Dock spelade den timmen ingen roll för Gabriel vaknade ändå klockan 04.45.
Efter avlämningen på dagis begav jag mig till sjukhuset för geriatrikutbildning. Hela dagen har verkligen varit jätterolig och jätteintressant. Jag har fått lyssna på föreläsning om åldrandet, läkemedel, hjärtsvikt och vikten av immobilisering. Jag har lärt mig så mycket. Det är verkligen nyttigt att gå på föreläsning någon gång då och då för då orkar man verkligen lyssna och tar in det man hör.
Imorgon fortsätter föreläsningarna och avslutas med att vi får ett examensbevis. Bla står lungsjukdomar på schemat imorgon.
Dagen har passerat fort. Gabriel låg i snön och grät när jag hämtade honom. Förberedde mig på det värsta men lilla gubben har varit riktigt glad sedan vi kom hem. Bortsett från när jag och Maria var ute och gick. Gabriel fick åka pulka och vi skulle över en plogkarm. Pulkan välte och Gabriel fick snö i hela ansiktet. Promenaden var förstörd och vi skyndade hem.
Nu sover han så gott i sin säng. Min kropp vill göra detsamma men Greys anathomy är klockan 21 och det vill jag inte missa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar