onsdag 3 mars 2010

Uppsala.



Dagarna i Uppsala har varit underbara. Det har varit så roligt att vara med min tokiga kusin och prata skit och bara vara. I söndags var vi på IKEA. Shoppade lite och åt ikeas goda äppelkaka. Gabriel var mindre nöjd över att vara där, dock tyckte han att det var superkul att åka buss.
På måndagen åkte Linda till sin praktik. Jag är så stolt över att hon snart är färdig syrra. Hon har varit så duktig.
Jag och Gabriel sov, städade, diskade och lagade mat så att allt var färdigt till Linda kom hem. Tillsammans åt vi och sedan var det dags att bege sig in till stan.
Flygbussen gick 15.05 men var lite sen. Under färden fastnade bussen i en backe och höll inte på att ta sig upp. Som tur var så var vi ute i god tid.
När vi kommer till Arlanda har Gabriel slocknat i vagnen. Jag passar på att äta och handla mat till honom.
När vi droppat bagaget pch tagit oss till gaten får Gabriel äta och titta på flygplan. Han var så fascinerad.
När vi sitter och väntar ljuder högtalarna att vi kommer att få åka ett mindre plan. Vilket betydde att 25 stycken inte skulle komma med. Shit tänkte jag. Det går inte att vara här flera timmar till med grynet. Som tur var fick vi plats. Dock fick vi sitta en timma på planet innan det ens startade. Det var jobbigt och Gabriel var grinig. Bredvid oss satt en fransman som fick stå ut med både det ena och det andra.

När planet äntligen landar på Kallax blir vi mött av min far. Han skjutsar hem oss och vi somnar bums.
Igår var det städ och tvättdag. På kvällen såg jag och Maria på desperate housewifes och när eftertexten rullat färdigt la jag mig i sängen.






Lördagsmys.





IKEA.




Hemfärd.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar