onsdag 5 maj 2010

Saknad och traktorbus.

Idag har jag varit ledig och det har varit underbart. Morgonen startade upp med en promenad tillsammans med min vän Maria och hennes lilla bebis Freja. Vi gick runt lillavan, mot ica supermarket och följde sedan promenadvägen intill Svartbyträsket. Det är min och Gabriels nya favoritpromenad för vi passerar järnvägen flera gånger. Gabriel älskar när tåget kommer.
När vi kom hem var det dags för Gabriel att sova. Han sov i tre timmar och när jag väckte honom ville han sova mer. Men det fick han inte. Vi skulle ju åka till mormor och morfar.
När vi kom dit lekte vi i lekparken och Gabriel fick provsitta morfars traktor. Det är just nu det häftigaste som finns.
Efter middagen åkte vi hem. Gabriel var grinig och trött. Igår var jag på Ö & B och köpte en sandlåda/badbalja som är jättestor. Den gick knappt in i bilen. Den badar Gabriel nu och det tycker han är jätteskoj. Det fick han göra när vi kom hem.
Nu ser han på bolibompa och jag sitter här och bloggar.
Jan är på övning i Skåne och jag saknar honom massor. Det är jobbigt när övningsserien drar igång för då är han i princip aldrig hemma. När Gabriel var 3 månader var han borta jätte mycket. Då blev jag faktiskt nästan deprimerad. Hela mitt liv var upp och ner. Jag kunde inte längre gå ut och gå sena kvällspromenader. Eller sitta uppe halva natten utan att vara mer död en levande morgonen därpå. Nu är det dock betydligt roligare. Nu när Gabriel blivit äldre är det bara roligt. Man har alltid sällskap. På natten kommer han och lägger sig tillsammans med mig i sängen och jag kan ligga och lukta på hans mjuka hår. Men som sagt jag saknar min Jan. Vi har så roligt tillsammans. Kanske en klichè att kalla honom för min själsfrände, men är det någon jag kan kalla för själsfrände så är det honom.
Vi hade inte varit tillsammans länge när vi satt i mitt badkar i min lilla etta och bestämde oss för att flytta ihop. Inte heller var det längesedan vi hade träffats när vi förlovade oss. Och sex månader efter vi träffats var jag gravid. Men allt hade vi planerat och om än vi har haft tunga perioder har vi alltid hittat tillbaka till varann.
Han kommer hem nästa onsdag. En hel vecka kvar.
Nu ska Gabriel nattas och jag ska invänta Greys...







































Gabriel i morfars traktor.


































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar