söndag 30 maj 2010

Gabriel 2 år.



Denna vecka har bestått av födelsedagsfirande. I onsdags fyllde våran älskade son Gabriel 2 år. 2ÅR! Kan ni fatta? Nej inte jag heller.
Eftersom att Jan var på övning fick vi åka utan honom på Leos lekland i år. På Leos mötte däremot Ronja och A-K upp så helt ensamma var vi ju faktiskt inte. Timmarna på leklandet var superroliga. Gabriels ögon lyste av spänning och förväntan. Vi åkte kanor och klättrade och klättrade. Vid halv fyra tiden var vi dock tvungen att avsluta och åka till Ica Maxi och handla. Gabriel hade ju bestämt att mormor, morfar och morbror Rikard skulle komma och äta middag med oss.
Jag lagade makaronipudding och slängde ihop en marängsvish. Vi åt till vi blev mätta. Gabriel var jääte trött och somnade redan kvart i sju.
På torsdag kom min käraste hem. Dock han vi knappt se varandra för jag jobbade kväll så när jag kom hem hade han slocknat för länge sedan.
På fredag åkte vi till Luleå och köpte en traktor till Gabriel. Den är så stor att han kan sitta på den. Vi mötte upp Margareth på Biltema för att prova ut en cykelhjälm till Gabriel som han skulle få i present. Vi blev även bjudna på fika på Smedskroken 10. Bullar och morotskaka.
På lördagen var det 2-årskalas. Vi hade planerat att vara ute men regnet började falla så vi fick trycka in oss en hel drös med folk i våran lilla trea. Fika fick vi göra i omgångar. När barnen fikat var det uppehåll så dom gick ut och lekte. Gabriel fick många fina presenter som han leker med hela tiden.
På kvällen somnade Gabriel tidigt och jag och Jan hade en riktig myskväll.

Jag har förresten glömt att skriva att min bästa lillebror Rikard har fått sin första lägenhet. Den är jättefin. Jag har satt upp gardiner åt honom och förra söndagen var vi i Luleå och jag lurade honom att shoppa en massa saker till lägenheten, nåväl det var ju faktiskt saker han behövde. Tyvärr har jag inga bilder men det ska jag nog kunna ordna.
Jan och Gabriel är och badar. Jag ska lägga mig och läsa. Sedan ska vi inviga cykelkärran och ta en tur till Norra Svartbyn.
Badar innan läggdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar