fredag 13 april 2012

Bara tur.

Idag är det fredag och jag kan inte tycka annat än att det är skönt. Egentligen mest för att jag ser framemot att vara ute i det underbara vädret tillsammans med en sprallig 3-åring, eller snart 4-åring. Annars trivs jag väldigt bra på jobbet. Nu har äntligen mina förvirrade tankar kring yrkesvalet börjat klarna och jag känner återigen att jag valde rätt. Allt handlar om att hitta en arbetsplats där man verkligen trivs och det har jag gjort nu.
Nu ikväll har vi målat med grön fingerfärg i duschen. Jag försökte tvåla in mig och bli ren men det kom hela tiden nya gröna fläckar på mig. Lösningen var att hjälpa till att göra slut på färgen. Det blev Picasso-målningar över alla väggar.

Och jag har inte haft otur idag, Fredag den 13:e till trots. Snarare precis tvärt om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar