fredag 3 september 2010

Busigt barn och Dolce & Gabbana klänning.

Jag upptäckte att det var ett tag sedan jag bloggade. Närmare bestämt tio dagar sedan. Därför får jag väl göra en summering över vad som hänt sista tiden.
Dagarna innan förra helgen var vi och plockade svamp. Vi hittade faktiskt några stycken som vi sedan stekte och åt upp.
Torsdagen innan förra helgen var jag och Gabriel och firade Ronja på sin 3-årsdag. Det var mycket bus och gott fika.
Helgen som varit spenderade vi i Kalix. Vi hade tänkt sova i våran stuga men jag var så förkyld och frusen så vi valde att sova i svärföräldrarnas hus. På lördag kväll var vi ute på Lomben med Gabriels farmor och farfar, kusinerna Emil, Linn, Stig och Dag med föräldrar. Vi stannade inte så länge men Gabriel fick iallafall se den omtalade crossen som Dag äger.
På kvällen när knyttet somnat låg jag och Jan och myste framför tv:n till någon tråkig film. Som vanligt somnade jag innan vi sett slutet.
När vi kommit hem på söndag var vi alla trötta så även denna kväll blev lugn. Jobbet väntade på måndagen så det blev en tidig kväll. Denna vecka har jag bara jobbat måndag och tisdag. Tisdagen var dock mer stressig en väntat och det var full rulle hela dagen. När jag slutet jobbet gick jag i spöregnet och hämtade Gabriel. Han frågade efter bilen och då önskade jag verkligen att vi hade haft den.
I onsdags var vi på badhuset med Ronja och A-K. Vi hade jätteroligt allihopa. Vi badade i ungefär en och en halv timma för att sedan åka på Frasses och äta hamburgare. Gabriel kröp in bakom disken och ville inte lyssna på mig när jag sa åt honom. Det resulterade i att han fick en extra present i sin barnbox för att han var så söt?!!
Igår var prinsen på dagis en stund så jag hann med att baka och städa. Tyvärr fyller jag 26 år på lördag och då måste man väl ha något fika att bjuda på.
På kvällen åkte vi till mormor och morfar. Jag frös hela tiden och inatt har jag knappt kunnat andas. Nu hoppas jag att jag ska bli frisk.
Idag har jag varit på service point och hämtat min nya fina lila klänning av det exklusiva märket Dolce & Gabbana. Den var underbar och är nu inhängd i garderoben tillsammans med mina andra klänningar. Dolce & Gabban är för övrigt efternamnen på två homosexuella killar som tillsammans skapat kläder. Dock har det nu separerat men kläder det gör dom tillsammans iallafall.
När Gabriel sovit ska vi gå och fira min gamla mormor som idag fyller 88 år och faktiskt bor i sin egen lägenhet med hemtjänst endast fyra gånger per dag.









































1 kommentar:

  1. Haha Gabbe är fasiken bäst! ...men jag blir besviken på dig som inte lagt upp bild på nya klänningen. SKÄRPNING!

    SvaraRadera