lördag 30 januari 2010

Lekland och leksaker.

Idag har vi tagit våran repade bil och åkt till Haparanda. Väl där stannar vi på Candyworld och deras lekland. Stora rutschkanor och trånga gånger. Jag hade min coola skinnimitations leggings. De var inte bra att åka kanorna med. Det tog tvärstopp faktiskt.
Vi fikade plättar med jordgubbssylt och grädde. Gabriel åt hellre varmkorv.
Efter två timmars springande åkte vi på Jala. Jag köpte djur till Gabriels tågbana (dom ska såklart stå bredvid tågbanan på det gröna gräset jag målat), jag köpte också en grön orm som öppnade munnen och lät ett ormljud när man tryckte på en knapp på ryggen. Varför jag egentligen gick in var för att köpa en födelsedagspresent till min systerdotter Amanda. Det gjorde jag också- ett set med glitterpennor. Vi ska på kalas på tisdag.
När vi kommer tillbaka till Korpikå och svärmor och svärfar kommer kusinerna Linn och Emil och faster Moa. Vi äter tillsammans och har det mysigt.








Hoppa studsmatta.








Går på ett rep högt upp i luften.








Rutschkana med mamma



























Rutschkana helt själv.
Bollhavet.
Emil, farmor, Linn och faster Moa kommer. Vi äter Jans hemlagade grekiska biffar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar