onsdag 27 januari 2010

En onsdag fylld av otur.

Denna dag startade med att köra Jan till jobbet i snöstorm. Därefter åkte vi hem. Myste framför tv:n. Skickade sms till våra grannar Camilla, Staffan och Minna om att hälsa på dom i eftermiddag. Hann ej få svar innan oturen infann sig.
Gabriel lyckas få tag på min telefon när jag inte ser. Stoppar in den i våran dyra högtalare som inte går att öppna och poff jag är utan telefon.
Jag skjutsar ut Gabriel på dagis för att jag ska få en massagestund. Det är skönt men gör ont också. Massösen säger att jag är MYCKET späng i muskulaturen. Kanske inte så konstigt när man bär på ett 14 kilos barn dagligen.
Sedan händer det som inte får hända. Trött men välmående kliver jag ut genom dörren till Sivs hälsokälla. Sätter mig i bilen och börjar backa. Tänker att det ska bli så skönt att ta en tupplur när jag kommer hem. Sedan hör jag skrapet. Ser gubben komma springande med viftande armar. Jag stannar, öppnar bildörren. "DU KÖR JU IN I BIIILEN". Ja det gjorde jag. Repor här och där. Vi går in. Ringer försäkringsbolag. Jag lämnar namn och nummer. Åker hem. Kan inte vila längre så jag städar så svetten rinner. Börjar tvätta för tvättstugan är ledig.
Sedan åker jag och hämtar Gabriel halv två. Vi åker och badar. Jag måste hålla mig sysselsatt så ångesten över bilen lägger sig. Upptäcker när vi kommit in i omklädningsrummet och tagit av kläderna att jag inte har någon blöja till Gabriel. Som tur är så är blöjan han har på sig torr.
När vi kommer hem går vi upp till våra grannar. Gabriel och Minna leker. Jag trycker frenetiskt i mig After eight.
Vi går hem och min lillebror kommer. Bra tänker jag. Han kan vara här när jag berättar för Jan om vad som hänt med bilen. Jan kommer hem. Jag berättar att jag backat på en bil. "Hur fan kan man backa på en bil när man har backsensor??". Well, till saken hör den att den inte fungerade för att det var så mycket is på bilen. Iallafall tog han det bra. Han var så snäll och sa att det inte gör något. "Det är bara materiella saker", sa han med en viss bitterhet i rösten. Suck. Jag längtar verkligen till sommaren.


1 kommentar:

  1. TIPS: Nästa gång (man vet ju aldrig!) så ringer du till Janne med en gång! Då har du det överstökat och behöver inte gå omkring alldeles sprängfylld av ångest hela dagen- det är extremt skadligt! Se på våra kära mödrar som putsar hemmet så det får skavsår av alla rengöringsmedel och gnuggsvampar- dom flyr från svåra känslor. Det gör INTE VI! Stor kram gullis.

    SvaraRadera