fredag 29 januari 2010

Kalix, gammelfarmor och kyla.

Idag blir jag väckt klockan nio med frukost på sängen. Det fanns till och med en röd ros på den vita brickan. Efter sängmys så börjar vi packa och göra oss färdiga för en helg i Kalix.
Jag och Gabriel sover i bilen och Jan pratar (med mig), jag mumlar till svar. När vi kommer fram åker vi till svärmor och äter lunch på hennes jobb.
Efteråt åker vi till Jans farmor Ingrid. Hon är väldigt dålig nu. Vi sitter vid hennes sida en stund. Jag ger taktil massage av händerna och pratar tyst med henne om vad som händer. Det sägs att de svårt sjuka som inte går att få kontakt med mer fortfarande har hörseln kvar. Därför ska man tänka på vad man säger. Vi kunde inte stanna särskilt länge då Gabriel blev rastlös och hällde ut en vattenkanna. När han inte fick fortsätta barrikera började han gråta. Då valde vi att gå, för den viktiga lugn och ros skull.
När vi åker från farmor Ingrid åker vi till Dag och Stigs dagis för att hämta dom. Gabriel vill stanna så vi får bära honom ut därifrån.
Väl hemmea tar vi alla en tupplur och nu blir det middag. Tacos. Sedan fredagsmys hos Dag och Stig.

Gabriel var väldigt intresserad av Dag och Stigs möss.
Barnprogram.
Smaskens...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar