onsdag 4 januari 2012

En otillräcklig sjuksköterska med samvetsstress.

Jag har varit långledig över julen vilket varit underbart. Att ha tid och ork att umgås med familjen är i mitt liv just nu en bristvara.
Julafton firade vi i år hos mina föräldrar. Pappa var tomte eftersom att Rikard inte blev godkänd förra året då Gabriel listade ut att det var han under tomtemasken. Allt gick bra fram till dess att Max (mamma och pappas hund) höll på att riva omkull julgranen och pappas tillgjorda röst förvandlades till ett välkänt vrål som alla närvarande hört tusentals gånger förr.
Men mysigt och trevligt var det. Juldagen åkte vi till Kalix och träffade Alexander. Barnen lekte hela dagen och vi hade riktigt julmys.
Nyår firade vi hemma, eller först var vi och åt middag med mamma, pappa och Rikard men tolvslaget firade vi i våran soffa.
Söndagskvällen spenderade jag på jobbet. Media har tydligen börjat uppmärksamma oss nu vilket jag tror är bra. Det är enda sättet att få allmänheten uppmärksam på den otillräckliga vården som bedrivs idag. Klicka på länkarna nedan och läs.

https://www.vardforbundet.se/Vardfokus/Webbnyheter/2011/December/Ny-kritik-mot-arbetsmiljon-pa-Sunderby/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar