tisdag 21 maj 2013

Godis och spöken.

Planeringen för Gabriels kalas på söndag pågår för fullt. Igår bakades det och inhandlades godis, dricka med mera. Idag var vi på Godisarenan och hittade tallrikar, muggar och servetter med Spöktema, vilket blev en stor favorit. Det fanns även en önskan om att dekorera barnkalaset med ett skelett i plats, det blev dock ett nej. Betalar inte flera hundra kronor för ett benrangel. Det var ändå en nöjd gosse som lämnade affären.
Har läst tidningarna på nätet idag mellan alla nödvändiga bestyr och man blir verkligen arg/ledsen/bestört när man läser om händelsen som troligen diskuteras i många hem i Boden just nu. Jag känner verkligen med flickans föräldrar. Det måste vara en förälders värsta mardröm och det finns nog ingen som kan sätta ord på vad de känner just nu.
Jag hoppas verkligen flickan och föräldrarna får upprättelse. Det är så sorgligt det som händer nu. Hoppet om att hitta henne levande är nu släckt och det är väl på något sätt just det som får människan att leva vidare, när det finns hopp. Vad händer nu?

Ikväll blir det chokladbollsbak på Befälsvägen och kanske, om jag orkar, lite städning. Eller så struntar vi i det och sätter oss på bryggan nedanför huset. Jag är så nöjd med våran bostad. Lägenheten är stor och läget är perfekt. Promenadstråken med hundarna kan inte bli bättre än de är nu.
På söndag fyller min stora kärlek fem år. Tänk vad tiden går fort.
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar