tisdag 28 maj 2013

Destination Malmö.

Ligger på en hård bänk på kallax flygplats. Av alla dagar på året så valde en fågel att flyga in i planet som jag skulle åka med så planet får ej starta. Nästa plan går 19:25. Men det går ju iaf fler plan.
Gabbe är i kalix. Hundar och kanin i norra svartbyn och jag har laddat batterierna. Nu ska gubbstrutten ur sjukhussängen och börja träna. Jag ska personligen se till att han kommer upp på benen för nu har han inte längre någon anledning att bara ligga. Senaste dagarna har blandats av ilska, oro, ledsamhet och till sist kraft till att ta tag i alltinf och hjälpa Gabbes far hem. Jag har fått ovärdelig hjälp av insatschefen och framförallt en kvinna på försvarshälsan som stöttat mig, lyssnat och hjälpt mig med flygbiljetter och hotell i malmö. Jag ska njuta av hotellnatten och frukost imorgonbitti sen ska jag till sjukhuset och då gäller non pardon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar