tisdag 21 februari 2012

Magsjuka.

Vaknade klockan 04:00 av att Gabriel går upp ur sängen och direkt in på toa. Därinne kräks han. Jag går såklart upp och tänker för mig själv vilken duktig 3-åring jag har som faktiskt hinner till toa när han måste kräkas. Nåväl jag tyckte ju såklart synd om honom också. Vi gick och la oss igen och när min klocka ringde vid 05-tiden gick jag upp med hundarna. Då behöver den lilla stackaren kräkas igen. Så jag ringer jobbet och meddelar att jag blir hemma. Jag hade behövt vara på jobbet idag men vad ska jag göra när jag är den enda som finns här hemma.

Vi har mest suttit framför tv:n och Gabriel har sovit i perioder. Vi ska försöka gå ut en stund på gården och få lite frisk luft iallafall.

Jag har jobbat sedan i fredags. För ovanlighetens skull har det varit ganska lugnt och skönt på jobbet. Man har kunnat ge lite mer tid till patienterna vilket alltid behövs och oftast är det väldigt uppskattat. Igår började det dock fyllas på med patienter på avdelningen igen och stressen började göra sig påmind. På morgonen när jag ringde och meddelade att jag måste vabba hade vi en överbeläggning. Så jag skänker en varm tanke till mina jobbande kollegor och hoppas att dom hinner ta ut sina raster och gå på toa när det behövs.

Nu måste jag äta lunch, det vill dock inte Gabriel så magsjukans värsta fas är nog inte över än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar