fredag 24 februari 2012

Ett nytt jobb.

Denna veckas torsdag och fredag har jag befunnit mig på Sandens vårdcentral och blivit introducerad. Det har varit två mycket givande och roliga dagar tillsammans med den fina och trevliga personalen. Det är en del att lära, det är ju väldigt annorlunda i jämnförelse med mitt jobb på sjukhuset. Men det är så omväxlande. Det är allt från blodtryck till att assistera vid operationer av mindre art. Jag ser verkligen framemot att börja jobba där den 7 mars. Jag kommer dessutom att få 1 och 1/2 vecka introduktion till. Det är ju en helt annan typ av dokumentation man använder i Primärvården och Call me systemet har jag aldrig använt, men jag kommer att lära mig, jag har ju väldigt bra "lärare".
I helgen jobbar jag i Sunderbyn, gruvsamt som vanligt då man vet vis av erfarenhet att det kommer att bli tufft. Jag förbereder familjen på min frånvaro även när jag är hemma för då måste jag sova för att orka. Ska jobba där fram till tisdag.

Nu är det dax att bygga en järnväg. Gabriel vaknade 04.30 på morgonen så jag börjar vara ganska trött.

Fredagsmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar