fredag 8 oktober 2010

En underbar dag.

Idag har jag varit ledig. Igår var jag sjuk och sov nästan hela dagen. Det var så underbart skönt att få vila upp sig. Jag behövde det, inte bara för att jag var febrig utan för att jag gått på högvarv väldigt, väldigt länge nu. Gabriel var på dagis så jag hade bara mig själv och vovvarna att tänka på. Jag läste, sov, läste sov.
Idag har jag varit betydligt piggare och har faktiskt hunnit med en del. Imorse var jag och Gabriel på vår dagliga promenad runt travet. När vi kom hem skulle Gabriel sova för att vi skulle hinna till öppna förskolan efteråt. Det resulterade såklart i att han bara tjorvade. När han kastade iväg tutten för fjärde gången sa jag åt honom att han kunde ligga där själv så gick jag ut och stängde dörren. Då kom avgrundsvrålet och Gabriel kom ut genom dörren och sa "Gabbe bajsa mamma blyta blöja" med tårar som sprutade. Jag var dock fortfarande irriterad vilket min lille son märkte så han så "Mamma inte vara sur, Gabbe inte tjorva mer, mamma få puss". Gissa om min hjärta smälte.
När lillgubben sovit klart tog vi cykelkärran och styrde mot öppna förskolan. Där var det en utlänsk mamma och son bland andra. Dock utmärkte sig detta barn för han förstörde för alla, slogs, tog leksaker och helt enkelt förstörde. Förskolefröken sa åt honom flera gånger. Jag såg på barnet direkt att det var något som inte stämde. Han var superstressad. När jag sa det till fröken berättade hon att dom flytt från sitt hemland när barnets pappa blivit skjuten mitt framför ögonen på mor och barn. Det var så hemskt att se, ett litet barn vars liv är förstört.
När öppna förskolan stängde åkte vi och hälsade på Gabriels morfar på jobbet. Sedan åkte vi till Rikard och lånade hårtrimmern för att kapa av Gabriels långa hår. Det tyckte han inte om och till slut var det bara Rikard som fick klippa honom, vilket gjorde mig nervös. Detta klarade han dock med bravur. Sedan städade jag min slarvige lillebrors lägenhet. Jag skurade toan, dammsugde, vek in kläder och knäskurade golvet. Det var så smutsigt. Usch.
Nu är vi hemma och min underbara sambo har gjort oxfilè som ska avnjutas med ett glas vin. Trevlig fredag kväll alla bloggläsare.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar