onsdag 11 augusti 2010

Stugan är snart klar att bo i.

Klockan är 02.30 och jag sitter på den välbekanta sjuksköterskeexpeditionen på mitt jobb. Natten har susat förbi ovanligt lugnt. Jag jobbar med en sjuksköterska som heter Karin. Hon är absolut helt finemang. Med sig till jobbet hade hon bröd, keso, kiwi och melon som hon köpt för att VI skulle dela på det. Tänk så snäll och rar arbetskamrat jag har.
Denna vecka startade upp i Korpikå. Jag och Jan har äntligen kommit framåt i våran stugdröm. I köket finns nu bara köksbord, soffa och mysfotölj, som för övrig är placerad bredvid den varma mysiga öppna spisen. Den har vi dessutom hunnit elda i.
I tisdags hälsade vi på Gabriels farfar på jobbet. Sedan åkte vi till vitvattnets förskola och hämtade Dag och Stig.
På kvällen städade vi, eldade saker och drack vin i vår stuga. Stisse har också varit med och hjälpt till på ett hörn så han blev naturligtvis också delaktig i vinflaskan.
Irene har också hjälpt oss otroligt mycket. Och inte att förglömma är hennes välkomnande gästfrihet. Vi har ju trots allt spenderat större delen av sommaren i deras hem och man känner sig trots det alltid lika välkommen.
Igår myste jag med Gabriel framför tv:n innan jag var tvungen att sätta mig i bilen och bege mig till Boden. När jag kom hem skulle jag ju egentligen sova men jag var bara "tvungen" att sätta upp våra nya gardiner i köket, och putsa fönsterna, vilket för övrigt inte är gjort sedan förra våren.
När jag väl kommit i säng sov jag bara cirka en timma. Kunde inte sova mer så istället tog jag vovvarna med mig på en promenad tillsammans med Maria och Freja. När vi sedan kom hem var det dags att börja tvätta, och det var inte lite tvätt heller.
Innan jag åkte till jobbet svängde jag förbi mor och far för att hämta några mattor jag fått av mamma. Pappa blåste upp min pilatesboll så nu blir det att träna bort magfläsket.
Nu ska jag gå och koppla bort några infusioner och se så att alla patienter sover gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar