måndag 31 december 2012

Ett nytt år.

Snart är går år 2012 mot sitt slut och ett nytt inleds. Det är med vemod jag ser veckorna räknas ner mot min sambos avfärd till Afghanistan. Det kommer att bli tufft, men jag ska iaf gå ner i arbetstid, vilket kommer att göra det lättare för både Gabbe och mig.
Flytten till Befälsvägen börjar lida mot sitt slut, jag kan inte annat säga än att det är otroligt skönt. På onsdag är det besiktning av den gamla lägenheten och jag hoppas att besiktningsmannen inte är alltför hård.
Hela julen har bestått av att bära grejer från den gamla till den nya lägenheten. Jag fick inflammation i vänstra foten efter andra dagen, men med lite Pronaxen löste sig det också.
Nya lägenheten är på 5 rok. Mysiga rum med högt i tak. Jag har äntligen fått en egen walk-in-closet.
Julafton firade vi hos mina föräldrar. Pappa var tomte och lyckades förställa rösten ganska bra till en början men glömde nog bort det sedan för Gabbe tittade på mig och sa "Det är morfar bakom masken". Jag försökte tillsammans med alla andra förklara att morfar var ute och köpte tidningen men på kvällen säger Gabbe "Jag vet att ALLA försöker lura mig men jag VET att det var morfar bakom tomtemasken". Efter avslöjandet försökte jag lite fint släta över med att den riktiga tomten hade så mycket att göra så att han bad morfar vara "stand-in". Det funkade väl sådär..vi får väl se nästa år.
Idag jobbar jag på jouren, vi har det ganska lugnt och skönt, jag hoppas det håller i sig hela dagen så man orkar med lite nyårsfirande.
Gott nytt år till er alla och K, du och din familj är fortfarande i mina tankar. Jag hoppas av hela mitt hjärta att du har det bra där du är nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar