söndag 11 september 2011

En bra helg.

Oj vilken roligt helg vi har haft. I fredags var jag på Farmen med mina arbetskamrater. Gabriel var med mormor och morfar. Det var god mat och trevligt umgänge. Dock smög sig tröttheten på redan vid halv tio, och vetskapen om att det förmodligen skulle bli en tidig lördagmorgon stärkte ytterligare beslutet att åka hem tidigt.
Jag ringde min far som skulle hämta mig. När jag kommer ut på den grusiga, smutsiga parkeringen ligger det en kvinna och sover i gruset. Först trodde jag att ho var medvetslös för jag fick knappt liv i henne. Hon vaknade dock. Hon sa att hon inte visste hur hon skulle ta sig hem och blev så trött att hon la sig i gräset. Stackaren bodde i Luleå men hade en kompis i Boden hon fick sova hos om hon tog sig dit. Hon visste dock inte var hon bodde. Hon var ensamstående mamma och hade nästan aldrig barnvakt och nu när hon väl hade det hade det blivit lite för mycket vin. Jag ringde hennes kompis och frågade var hon bodde och min snälla pappa körde henne hem. Hon somnade i baksätet. Väl framme tog hennes kompis emot henne och kvällen slutade lyckad.
I lördags var vi och badade med Maria och Freja. Vi hade så roligt och Gabriel är som en fisk i vattnet. Jag badade trots att jag höll på att frysa ihjäl. Vad gör man inte för sina barn.
Idag promenerade vi till mamma och pappa. Väl där tvättade vi den leriga vagnen och Gabriels sparkcykel tillsammans. Sedan lekte vi i lekparken och åt mammas Fårahedens paj.
När vi kom hem blev Gabriel klippt, badad och insmord. Nu är det snart läggdags. Imorgon är jag också ledig. Tack gode gud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar