lördag 7 maj 2011

När tiden springer sin väg.

Jag hade tänkt skriva och berätta om våran uppsalaresa men tiden har helt enkelt sprungit sin väg och jag har haft så mycket annat att göra och tänka på. Hur som helst hade vi det jättebra. Kusin Linda färgade mitt hår och var sedan barnvakt när jag klippte mig. Det var underbart skönt att bli av med lite slitet hår. Jan kom på fredagen den veckan. Vi drack vin och myste, sedan sov jag och Linda i samma säng, precis som när vi var små, för att Jan och Gabriel redan tagit plats där jag sovit dom andra dagarna. Det var iallafall mysigt.
På lördagen åkte vi hemmåt. Stannade i Ö-vik och badade på paradisbadet, vilket var en hit för den lilla.

När vi kom hem tio timmar senare dråsade vi i säng. Dagen därpå monterade jag ihop vårat nya fina köksbord.

Egentligen har det inte hänt så mycket sedan dess mer än att jag jobbat en hel del. Vi har många sjuka och hela sjukhuset är överbelastat av patienter vilket betyder att vi får ta överbeläggningar. Suck. Om kostymmännen ändå kunde inse att sjukhuset har för få vårdplatser och för lite personal.

Igår var jag och Gabbe på Leos lekland i säkert två timmar. Det var riktigt kul och vi jagade varann på cyklarna. Efter ett tag kommer en unge och frågar om inte han kan få cykla på cykeln jag använde, vad gör man då? Jo jag var ju tvungen att lämna ifrån mig cykeln motvilligt då Leos lekland trots allt är för barnen.
Efter Leos blev det middag hos mamma och pappa samt bilstädning.
På kvällen kom Jan hem från Stockholm och vi hade mys.

Idag ska jag jobba. Tydligen har min kollega Anna lovat att vi ska ställa upp på bild för vårdförbundet vilket betyder att jag verkligen måste fixa till mig. Ska strax hoppa in i duschen och påbörja omvandlingen.


Bilder på en badande Gabbe i moster Lindas badkar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar