söndag 27 februari 2011

Min livskraft.

Veckan som gått har varit lång med innehåll av väldigt tunga samtal om den kommande döden. Jag involveras mer i patienter än vad jag egentligen vill. Det är svårt att lämna jobbet på jobbet när man varit där en hel dag och deltagit i en familjs svåra dilemman, där utgången redan är bestämd.
Jag har även under veckans gång fått reda på något som jag snarast måste ta ett beslut om. Ett val jag helst velat slippa men som just nu är ofrånkomligt.

Mina lediga dagar i veckan har jag spenderat med min son, han är min helande kraft. Jan är i Stockholm och går högvakt så vi har varit ensamma hela veckan.

Igår var vi och badade med Anna-Karin och Ronja. Det var väldigt skoj. Gabriel har nästan lärt sig att ta simtag nu.

På eftermiddagen var vi en sväng på stan och besökte bokrean. Vi köpte två böcker -en om fordon och en om kräldjur. Kräldjursboken har vi hunnit läsa fem gånger sedan igår.

Idag ska vi åka en sväng till Luleå och handla mat. Sedan ska vi ut till mor och far och försöka oss på att åka lite skidor och skridskor. Imorgon jobbar jag igen och det känns faktiskt riktigt roligt.









1 kommentar:

  1. Vad det än är du måste besluta dig om så vet du vad du måste göra. Bara följ ditt hjärta så vet du att du gör rätt.

    SvaraRadera