fredag 3 januari 2014

Solsemester.

Puh! Mycket att göra på jobbet ikväll men helt okej ändå när man jobbar med fina kollegor.
Vi har hunnit spendera 1 vecka på Teneriffa och en massa annat sedan jag skrev inlägget om min älskade hund Nikolina.
Teneriffa var underbart. Sol, bad och god mat. Att kunna softa och göra precis vad man vill var välbehövligt och jag kände mig utomordentligt pigg när vi kom hem. Gabbe badade ungefär 3000 gånger per dag. Var det inte i poolen på hotelltaket så var det i havet, oavsett var så var det underbart att se. Han var så glad och sken som en sol varje vaken minut.

När det gäller Nikolina så kan man väl sammanfatta det såhär: Man har inga rättigheter när ens hund blir ihjälbiten. Alla vänder sig emot dig och till slut känns det som om man får skylle sig själv för att man har en liten hund.
Jag har fått 38 svenska kronor av hundägarna som äger hunden som bet ihjäl Nikolina. 38 kronor för att deras hund berövade min hund livet. Det är ersättning för bensin. Jag är så fruktansvärt besviken över hur jag blivit behandlad. Jag är besviken och förvånad över hur man kan bete sig som hundägare när något sådant här händer. Jag kan inte förstå, hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte förstå hur man kan vara så okänslig och empatilös som de här hundägarna är.

Det var tur att vi hittade en resa. Bara att få komma bort en stund från all denna skit. När jag orkar ska jag ta kontakt med tidningen och få berättat min historia samt varna andra om hur verkligheten fungerar.

Bilder från solsemestern kommer sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar