tisdag 16 november 2010

Tomten.

Jag har lagt en skön ledighet bakom mig. Idag skulle jag varit på jobbet men det satte en toksnorig och förkyld unge stopp för. Istället blev det VAB och mys hemma i soffan.
Helgen spenderade hela familjen i Kalix. I lördags var vi på Ikea och jag handlade som vanligt för mycket. Men jag var på bra humör och det är det som räknas. Det blev flera nya lampor och förvaringsgrejjer. Och en fin vit orkideè. Vi åt på Max och Gabriel härjade i deras lekhus. När vi kom hem till Korpikå åkte Irene till sjukhuset för att besöka stackars stackars Åsa. Vi åt ostkrokar och såg på tv.
I söndags avlade vi ett sjukhusbesök. Med oss hade vi godis, tidningar och dricka. Det kom min vän A-K med när jag precis fått Gabriel. Det var så underbart gott. Verkligen pricken över i när man låg där på BB och dom inte hade varken saft eller tidningar.
Men när man är sjuk är det annorlunda. Då är man inte så sugen på godis. Men när man blir då vet man att det finns.
Igår åkte jag och Gabriel till A-K, Ronja och Olivia. Barnen lekte och vi snackade skit. Sedan åkte vi in till stan och besökte Gallerix. Där satt tomten och barnen fick ge sin önskelista till honom. Gabriel var ganska avvaktande men Ronja hjälpte honom på traven genom att själv rusa fram till tomten. Gullunge.
En annan snubbe fotade oss med tomten och vi fick sedan behålla bilden.
Idag har det inte hänt mycket. Jag har tvättat och städat medan Gabriel vilat. Nu på kvällen är han som vanligt och det blir dagis imorgon.
Såret på hans haka har nästan läkt men det kommer bli ett ärr.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar